Een marketingstrategie begint eigenlijk bij het eindpunt: de klant. In zijn hoofd komt alles bij elkaar. Je moet dan wel een beeld hebben van wie die klant nou eigenlijk is. Dat is net zo belangrijk als een aanstekelijke campagne en een onderscheidend product. En denk niet dat een strategie een groots, wollig plan is dat alleen is weggelegd voor de multinationals. Ieder ondernemer heeft er baat bij.
Online marketing strategie in de liemers
“Marketing is jouw bedrijf bekijken vanuit het oogpunt van de klant.”
Een onderscheidende strategie is pas het begin. Succes staat of valt met uitvoering, data en inzichten. Daarom pakken we niet alleen het bedenken van de strategie op maar duiken we ook in de analyse en de resultaten. Zo komen we samen tot de beste strategie die past bij jouw klanten.
Onderdelen van een online marketing strategie waar ik je mee kan helpen zijn onder andere:
Doelgerichte strategie door lokale marktkennis
Een belangrijk onderdeel bij het maken van een online marketing strategie is je klant in kaart brengen. Voor wie ben ik nou eigenlijk bezig? Dit zorgt ervoor dat je doelgericht je klant benadert en voorkomt het schieten met losse flodders in de hoop dat er één doel treft. Dat levert niet alleen meer omzet op maar scheelt ook veel van je kostbare tijd. Komt dat even fijn uit dat ik ook in jouw werkgebied woon en werk.
Alles op een rijtje
- SEO en SEA
- Social media
- E-mailmarketing
- Kennis van jouw werkgebied
- geen losse flodders maar doelgericht
- Tijdswinst voor jou