Ik ga graag als jouw copywriter aan de slag. Of het gaat om het schrijven van je nieuwsbrief, hulp bij je blog, een brochure of je webteksten. ik laat er graag mijn licht over schijnen.
Copywriting; teksten schrijven voor online marketing
Teksten schrijven, volgens mij houd je ervan of worstel je ermee. Bij het schrijven komen veel keuzes kijken. Wat vermeld je wel en wat niet. Gebruik je “u” of “jij”? En hoe lang moet je tekst precies zijn? En komt dat woordgrapje eigenlijk wel over? Al die keuzes hebben te maken met het einddoel waar je de tekst uiteindelijk voor gaat gebruiken.
Als ik teksten voor mezelf maak, vind ik het soms ook best lastig. Belangrijk is om de uiteindelijke gebruiker van je teksten in het achterhoofd te houden. Maar het kan ook helpen om iemand anders er naar te laten kijken. Dat zorgt voor de frisse blik. Een neutrale lezer die zich kan verplaatsen in jouw doelgroep. Hierdoor voorkom je bijvoorbeeld dat je te veel in vakjargon vervalt.
“Copywriting is het schrijven van reclameteksten of teksten voor andere wervende activiteiten.”